Prelegenci

prof. dr hab. Krzysztof Diks

Krzysztof Diks  

profesor nauk matematycznych, informatyk.

Specjalizuje się w algorytmach i strukturach danych, obliczeniach równoległych i rozproszonych oraz w teorii grafów.

Wieloletni dyrektor Instytutu Informatyki UW.

W latach 2016 2021 przewodniczący Polskiej Komisji Akredytacyjnej. Popularyzator informatyki i wychowawca wielu pokoleń informatyków.

Opiekun i nauczyciel akademickich medalistów Akademickich Mistrzostw Świata w Programowaniu Zespołowym.

Ada Florentyna Pawlak

antropolożka technologii, prawniczka i historyczka sztuki, wykładowczyni akademicka (Trendwatching&Future Studies AGH; IEiAK UŁ; Business Automation WZ UŁ; Artes Liberales UW; Akademia im. Leona Koźmińskiego w Warszawie) i speakerka w Digital University w obszarze społecznych kontekstów nowych technologii. Specjalizuje się w społecznych implikacji technologii m.in. sztucznej inteligencji i transhumanizmu. Prowadzi zajęcia dotyczące antropologii technologii i kultury cyfrowej, technointymności i współpracy człowieka z maszyną. Bada jak rozwój technologicznych narzędzi wpływa na odczuwanie samotności i budowę więzi w kapitalistycznych strukturach – co jest utopią, a co realną możliwością w poszukiwaniu wspólnoty idealnej i jakich głosów brakuje w narracjach o naszych wspólnotach. Założycielka Polskiego Stowarzyszenia Transhumanistycznego, felietonistka magazynu „Domena” Polskiego Towarzystwa Informatycznego, edukatorka, konsultantka, kuratorka wystaw. Jest certyfikowaną trenerką biznesu – tworzy i realizuje projekty edukacyjno-rozwojowe i integracyjne dla szkół, firm i rozmaitych grup międzypokoleniowych. 

dr hab. Jacek Pyżalski

Pedagog specjalny, profesor na Wydziale Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, uczestnik i koordynator około 60 krajowych i międzynarodowych projektów badawczych, głównie dotyczących zachowań ryzykownych młodzieży (w tym zachowań online, ze szczególnym uwzględnieniem cyberprzemocy), zaangażowania online młodych ludzi (w tym koordynacja polskiej części badań EU Kids Online) oraz kondycji psychicznej nauczycieli i ich kompetencji wychowawczych. Reprezentował Polskę w konsorcjum międzynarodowym badaczy cyberprzemocy (COST IS801), COST IS1210, dotyczącego wpływu wyglądu i wizerunku online na funkcjonowanie i zdrowie młodzieży, COST CA16297 European Network for Problematic Usage of the Internet, zajmujących się problematycznym wykorzystaniem internetu oraz COST CA18115 – Transnational Collaboration on Bullying, Migration and Integration at School Level, podejmującym problematykę przemocy szkolnej w kontekście zjawisk migracyjnych. Autor pierwszych na rynku polskim publikacji dotyczących agresji elektronicznej „Agresja elektroniczna wśród dzieci i młodzieży” (GWP, Sopot 2011) oraz „Agresja elektroniczna i cyberbullying jako nowe ryzykowne zachowania młodzieży” (Impuls, 2012). Pomysłodawca i redaktor podręcznika Edukacja w czasach pandemii COVID-19. Z dystansem o tym, co robimy obecnie jako nauczyciele.

Justyna Suchecka

dziennikarka edukacyjna, od 2019 roku w tvn24.pl, wcześniej w „Gazecie Wyborczej”. Autorka książek „Young Power. 30 historii o tym, jak młodzi zmieniają świat” (2020) i „Nie powiem ci, że wszystko będzie dobrze” (2022). Laureatka nagrody Grand Press w kategorii dziennikarstwo specjalistyczne (2020).

Pisze też do wydawanego przez Agorę dwumiesięcznika „Książki. Magazyn do czytania”. Wraz z Natalią Szostak prowadzi na YouTube kanał na temat książek „Krótka przerwa”. Pozostaje w luźnej współpracy z Agorą. W czasie pandemii i związanego z nią zdalnego nauczania na antenie telewizji Metro prowadziła program „Jak się uczyć”, a przed rozpoczęciem roku szkolnego 2020/2021 występowała w roli ekspertki w programie „Koronawirus Raport. Szkoła” na antenie TVN24.

Przeprowadzony przez Suchecką wywiad z Mirosławą Kątną i jej synem Rafałem znalazł się w 2020 w książce „Smaki dzieciństwa”

Suchecka zajmuje się także tańcem. Zdobyła mistrzostwo województwa lubuskiego w tańcach standardowych oraz latynoamerykańskich. Była instruktorką w Klubie Tańca Sportowego „Bolero” przy Miejskim Domu Kultury w Witnicy. Prowadziła kursy także podczas studiów w Poznaniu i po przeprowadzce do Warszawy m.in. w studio „Tańcz Warszawo”. 

Dwukrotnie prowadziła K@SSK i panele dyskusyjne podczas naszej konferencji. W tym roku po raz trzeci!

Prof. dr hab. Maciej Marek Sysło

– profesor, matematyk, informatyk (syslo@ii.uni.wroc.pl; syslo@mat.umk.pl; http://mmsyslo.pl/) W połowie lat 60. XX wieku przyglądał się, jak uczniowie z I LO i III LO we Wrocławiu uruchamiali swoje programy komputerowe na komputerze Elliott 803 w ramach pierwszych w kraju zajęć z informatyki w szkole. W tym samym niemal czasie i później „przechodził Odrę”, pracując na kolejnych modelach 1003, 1024, 1304, 1325 tej maszyny, produkowanej nad Odrą we Wrocławiu.

Od połowy lat 80. sprowadzał do Instytutu Informatyki Uniwersytetu Wrocławskiego, którym kierował, kolejne modele maszyn 8-bitowych m.in. ZX Spectrum, Schneider i wreszcie dziecko spoza małżeńskiego łoża rodziny Odra – Elwro 800 Junior i przygotowywał rzesze nauczycieli do ekspansji komputerów w edukacji.

W tym czasie zaczął poważnie zajmować się edukacją informatyczną, dla której przez 20 lat prowadził forum spotkań i dyskusji – konferencje „Informatyka w Szkole”. Za swój największy sukces uznaje utrzymanie, wbrew powszechnym tendencjom w kraju i za granicą, wydzielonych zajęć z informatyki w szkołach gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych.

Teraz marzy, by uczniowie, z technologią w rękach, cały czas „połączeni” i z dostępem do kopalni wszystkiego (Internetu), przekonali się (za Markiem Twainem), że „chodzenie do szkoły, a ogólnie – edukacja – nie szkodzi ich kształceniu”. Prowadzi więc zajęcia z uczniami i nauczycielami w wielu projektach w całym kraju, wykłada na konferencjach i spotkaniach z nauczycielami, sporządza dokumenty i ekspertyzy dla instytucji rządowych i samorządowych. Pełni wiele funkcji w instytucjach i organizacjach krajowych i zagranicznych, m.in. jest przedstawicielem Polski w Technical Committee on Education (TC 3) w Federacji IFIP.

W uznaniu dotychczasowych działań związanych z wdrażaniem komputerów i technologii do edukacji w naszym kraju, Federacja IFIP przyznała Polsce organizację Jubileuszowej X Światowej Konferencji na temat Komputerów w Edukacji (WCCE, Toruń 2013). Współprzewodniczył Międzynarodowemu Komitetowi Programowemu i kierował Komitetem Organizacyjnym tej konferencji.

Wyróżniony ostatnio nagrodami: Best Practices in Education Award (Informatics Europe, 2013) i Outstanding Service Award (IFIP, 2014).

Joanna Alberska

Trener – pasjonat nowoczesnych technologii i rozwiązań pozwalających osiągnąć jak najlepsze efekty na płaszczyźnie aktywności zawodowej i prywatnej. Ekspert merytoryczny materiałów instruktażowych dla nauczycieli, twórca webinarów dedykowanych edukacji. Egzaminator Digital Europe.

„Preferuję jakościowe szkolenia typu „szwedzki stół”, na których interdyscyplinarnie można wymienić się wiedzą i doświadczeniem w zakresie, jakiego w danym momencie każdy potrzebuje.”

Tomasz Biernacki

Ekspert rozwoju i szkoleń w ODN Akademia IT Media. Trener online, nauczyciel, menedżer marketingu z wieloletnią praktyką w branży szkoleniowej, edukacyjnej, wydawniczej, IT i telekomunikacyjnej. Certyfikowany Edukator Adobe®.

 

Certyfikowany trener Design Thinking®. Certyfikowany trener Stylów Myślenia FRIS®. Współtwórca programu wspierającego nauczycieli w kompetencjach cyfrowych „Kreatywny start z Adobe” Współtwórca i wdrożeniowiec narzędzia rozwojowego opartego na Modelu FRIS® „Styl myślenia Superbohatera”®. Pomysłodawca i szef projektu Antologii komiksu na 100-lecie odzyskania niepodległości. Współtwórca gry rozwojowej pt. „120 godzin” opartej na idei Work-Life-Harmony. Pomysłodawca i koordynator prekursorskiego rozwiązania do szkolnych podręczników opartego na technologii rozszerzonej rzeczywistości ocoolAR. Wykładowca w Szkole Trenerów Biznesu na Akademii Leona Koźmińskiego („trener online”, „zdalna nauka”, „praca synchroniczna i asynchroniczna”, „zwinne techniki w pracy hybrydowej”).

Agnieszka Borowiecka

Nauczyciel konsultant w Ośrodku Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie w Pracowni Edukacji Informatycznej i Kształcenia na Odległość. Współautorka polskiej wersji Imagine Logo, lokalizacji podręcznika Intel Learning Series, supertrener tego projektu. Współautorka scenariuszy zajęć i materiałów dydaktycznych programu „Mistrzowie kodowania” oraz „Warszawa programuje!”. Autorka wielu publikacji dotyczących nauki programowania i algorytmiki. Uczestniczy w pracach Komisji Zadaniowej Przedmiotowego Konkursu Informatycznego dla uczniów szkół podstawowych woj. mazowieckiego. Przeprowadziła wiele godzin zajęć związanych z algorytmiką i programowaniem dla nauczycieli podczas szkoleń i warsztatów organizowanych przez OEIiZK, programów Mistrzowie Kodowania i Warszawa programuje!, grantach Mazowieckiego i Wielkopolskiego Kuratora Oświaty.

Maciej Borowiecki

Wicedyrektor ds. edukacyjnych Ośrodka Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie. Absolwent Wydziału Matematyki, Informatyki i Mechaniki Uniwersytetu Warszawskiego, mgr informatyki, specjalność oprogramowanie i metody informatyki. Nauczyciel dyplomowany. Od ponad 35 lat jest związany z doskonaleniem nauczycieli w zakresie informatyki i technologii informacyjnej. Jest współautorem programów Studiów Podyplomowych Informatyki dla Nauczycieli organizowanych przez IKN, CDN, MIM UW. Przez wiele lat prowadził zajęcia na tych studiach, głównie z przedmiotów związanych z programowaniem. Uczestniczył w pracach zespołów opracowujących polskie wersje Imagine Logo oraz Algo-Pascal, środowisk dydaktycznych wspomagających nauczanie algorytmiki i programowania w szkołach. Jest autorem lub współautorem wielu programów szkoleń prowadzonych dla nauczycieli, scenariuszy zajęć i materiałów dydaktycznych programu „Mistrzowie kodowania” oraz „Warszawa programuje!”. Uczestniczy w pracach Komisji Przedmiotowego Konkursu Informatycznego dla uczniów szkół podstawowych woj. mazowieckiego, jest członkiem Komitetu Głównego Olimpiady Informatycznej Juniorów. Autor artykułów dotyczących algorytmiki i programowania w pismach Świat Matematyki i Uczę Nowocześnie, współautor zbiorów zadań z informatyki, współautor rozdziałów dotyczących programowania na epodreczniki.pl. Przeprowadził wiele godzin zajęć związanych z algorytmiką i programowaniem dla nauczycieli w ramach m.in. studiów podyplomowych organizowanych przez UW, szkoleniach OEIiZK, programów Mistrzowie Kodowania i Warszawa programuje!, grantach Mazowieckiego i Wielkopolskiego Kuratora Oświaty. Autor serii Informatyka na czasie dla szkół ponadpodstawowych w zakresie rozszerzonym wydawnictwa Nowa Era – zdobywcy I. nagrody w konkursie PTI – Informatyczna Książka Roku 2021

Iwona Brzózka Złotnicka

Regionalny Dyrektor Sprzedaży, Region Europy Środkowo-Wschodniej, Cambium Networks

współzałożycielka i prezeska Stowarzyszenia Cyfrowy Dialog, w ramach którego realizuje działania koncentrujące się na promowaniu kompetencji przyszłości i wspieraniu w tym obszarze nauczycieli, rodziców i uczniów. Czterokrotnie znalazła się wśród laureatów Listy 100 Szerokiego Porozumienia na Rzecz Umiejętności Cyfrowych.

Sylwester Chojnacki

Regionalny Dyrektor Sprzedaży, Region Europy Środkowo-Wschodniej, Cambium Networks

Ukończył Politechnikę Warszawską na Wydziale EiTI na kierunku Telekomunikacji, specjalizując się w szczególności w dziedzinie radiowych systemów telekomunikacyjnych (GSM, TETRA, DECT). Przez wiele lat Sylwester był blisko związany z branżą telekomunikacyjną, a w szczególności z branżą bezprzewodowych usług szerokopasmowych. W latach 1997-2004 pracował w firmie Siemens (piastując stanowiska menadżerskie w centrali firmy oraz w oddziale polskim), gdzie prowadził projekty telekomunikacyjne w Europie Środkowej i Wschodniej. Następne siedem lat (do końca 2011 r.) zajmował stanowisko Dyrektora Generalnego oddziału Alvarion w Polsce, aktywnie przyczyniając się do rozwoju bezprzewodowego Internetu szerokopasmowego i rozwiązań WiMAX, głównie na rynku polskim. Od 2012 r. objął nowe stanowisko Menedżera rozwiązań bezprzewodowych w Huawei w regionie Europy Środkowej i Wschodniej oraz w krajach Skandynawskich, promując innowacyjne rozwiązania bezprzewodowe (LTE) na rynku Enterprise. Jego długie i pionierskie doświadczenie w promocji nowych technologii zaowocowało szybkimi wdrożeniami LTE w Polsce i dalszym rozwojem tego rynku w tej części Europy. Sukces biznesu bezprzewodowego wypromował go do objęcia stanowiska szefa całego zespołu produktowego Enterprise w Polsce przez ponad dwa lata, a później jako dyrektora sprzedaży w sektorze energetycznym. Od lutego 2018 r. Sylwester dołączył do Cambium Networks (ex. Motorola) – amerykańskiej firmy słynącej z technologii bezprzewodowych, aby prowadzić sprzedaż nowoczesnych rozwiązań firmy w części regionu CEE (Polska, Czechy, Słowacja, Węgry, Łotwa, Litwa, Estonia i Ukraina).

Anna Cieślarczyk-Adamczewska

Nauczyciel i Edukator.

Zakochana bez pamięci (i z wzajemnością!) w cyfrowym świecie. Nieustannie tropi jego edukacyjny potencjał, aby wycisnąć z niego, ile się da. Wierzy, że skoro matematyka jest królową nauk, to nauki przyrodnicze można uznać za jej bratnie dusze. Do edukacyjnej pracy motywują ją ludzie i ich energia, dlatego chętnie włącza się w inicjatywy, którymi kierują silne i pozytywnie zakręcone osoby. W czasie wolnym od edukacji ogląda seriale kryminalne pomagając detektywom w rozwiązywaniu spraw, a gdy pogoda pozwala – pływa na desce SUP, pokonuje 40 długości basenów.

Doświadczenie

Nauczycielka od 15 lat, a od 9 – trenerka edukacyjna działająca w Stowarzyszeniu Cyfrowy Dialog. Obecnie poświęcona pracy w Szkole Podstawowej nr 58 w Poznaniu, gdzie rozwinęła skrzydła i uczy trzech przedmiotów jednocześnie: matematyki, informatyki i chemii. Aktywna uczestniczka projektów Informatyka bez granic, Centrum Mistrzostwa Informatycznego, Szkoła dla Innowatora, Szkoła z Klasą, Superkoderzy. Współautorka szeregu innowacji pedagogicznych, których skutkiem było wprowadzenie kolejnych elementów nauki programowania do zajęć w szkole podstawowej. Ma na koncie prowadzenie szkoleń w Mistrzach Kodowania, obu edycjach projektu Zaprogramuj Przyszłość i wieloletnią współpracę z firmą Wonder Polska – dystrybutora robotów Dash & Dot. 

Maciej Danieluk

Maciej Danieluk – urodzony w Poznaniu, absolwent Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza. Twórca, właściciel i długoletni (2002 – 2008) prowadzący portal internetowy dla nauczycieli pod adresem: http://www.literka.pl.

Od 2009 roku nauczyciel informatycznych przedmiotów zawodowych w Zespole Szkół Powszechnych w Damasławku – technikum informatyczne, oraz informatyki w szkole podstawowej. Laureat konkursu Wielkopolski Nauczyciel Roku 2019. Członek społeczności SuperBelfrzy RP, oraz jeden z trzech certyfikowanych Trenerów Google dla Edukacji w Polsce.

Trener i edukator umiejętności ICT. Entuzjasta wykorzystania TiK w edukacji. Prelegent konferencji dla nauczycieli, prowadzący autorskie warsztaty związane z wykorzystaniem TiK w edukacji. Autor publikacji  z zakresu wykorzystania technologii komunikacyjno-informacyjnej w tym popularnej książki: TiK w Pigułce – narzędziownik nauczyciela.

Współtwórca pierwszego w Polsce podcastu o wykorzystaniu technologii Google dla Edukacji (https://go4edu.pl)

Paweł Darmosz

Specjalista ds. wsparcia technicznego Apple.

Trener techniczny w firmie Cortland, zajmujący się wdrażaniem środowiska do zdalnego zarządzania urządzeniami Apple w edukacji oraz w biznesie w całej Polsce.

Prowadzący prezentacje oraz szkolenia dla nauczycieli z zastosowania technologii, jej poprawnej konfiguracji i administracji.

Fascynujący się nowymi technologiami i jej wykorzystaniem w praktyce.

Barbara Dubieniecka – Kruk

Nauczycielka matematyki, ekspertka oświatowa, autorka i współautorka: programów nauczania, podręczników do matematyki i publikacji metodycznych, programów rozwojowych i szkoleń, diagnoz i próbnych arkuszy egzaminacyjnych z matematyki; trenerka edukacyjna i edukatorka.

Zakochana w możliwościach edukacyjnego funkcjonowania w Minecrafcie, pomysłodawczyni projektu oGRAJmatmę – Laboratoria przyszłości z Minecraftem (oGRAJmatme.pl), Microsoft Innovative Educator Expert. 

Krzysztof Fortuna- Migra Sp. z o.o.

Nauczyciel dyplomowany z przeszło 20 letnim stażem, na co dzień pracuje w Szkole Podstawowej w Starym Jarosławiu w malowniczo położonej Gminie Darłowo. Absolwent Politechniki Warszawskiej o kierunku „Modelowanie i drukowanie 3D”, Politechniki Koszalińskiej o specjalności „Inżynierskie Zastosowania Komputerów” oraz Akademii Wychowania Fizycznego i Sportu w Gdańsku. Pomysłodawca i organizator Ogólnopolskiej Konferencji Edukacyjnej dla uczniów „Noc Systemożerców” oraz Powiatowego Konkursu Wiedzy Informatycznej „Informatyka dla każdego Europejczyka”. Certyfikowany trener i wdrożeniowiec rozwiązania „Librus Synergia” oraz prelegent na ogólnopolskich konferencjach „Nowoczesny Dyrektor”. Twórca szkolnego „Centrum Edukacji Medialnej i Nowych Technologii” z prawdziwego zdarzenia kinem, studiem filmowym i jedyną w Polsce tak wyposażoną, pracownią druku 3D, która funkcjonuje w szkole już od 5 lat. Ukończył także Warszawską Szkołę Filmową, jest Liderem ogólnopolskiego programu Filmoteka Szkolna, a na gali 40 FFF w Gdyni otrzymał prestiżową nagrodę Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej. Trzykrotny Laureat LISTY 100 (edycja 2019, 2020, 2021) osób, które w znaczący sposób przyczyniły się do rozwoju umiejętności cyfrowych w naszym kraju. Prywatnie motocyklista samotnie podróżujący po Świecie. Obecnie przygotowuje wyjazd do Iranu, a jego podróże można śledzić na profilu FB oraz kanale YT „Fortuna kołem się toczy”.

Krzysztof Grabowski

Od 3 lat związany z Autorską Szkołą Podstawową NAVIGO Wrocław, gdzie wdraża technologię Apple, zarówno sprzęt jak i oprogramowanie. Prowadzi warsztaty dla uczniów z programowania  oraz tworzenia treści cyfrowych wykorzystując iPady, a także wspiera nauczycieli w wykorzystywaniu narzędzi ICT. Poza tym od blisko 10 lat jest trenerem kompetencji cyfrowych,  prowadzi warsztaty w oparciu o standardy DIGCOMP, egzaminuje w standardzie ECCC. W swojej pracy zajmuje się wspieraniem organizacji w rozwoju kompetencji cyfrowych pracowników. Współpracuje z wieloma organizacjami z sektora B2B oraz EDU. Współprowadzi we Wrocławiu Stowarzyszenie „TuRazem”, które wspiera aktywizację społeczną oraz edukację cyfrową wśród dorosłych oraz dzieci. W czasie wolnym tworzy poradniki dla nauczycieli na kanele Akademia Cyfrowego Nauczyciela na YouTube.

Michał Tycjan Grześlak

Entuzjasta nowych technologii, dwukrotnie wyróżniony wpisem na Listę 100 SPRUC za działalność na rzecz rozwijania umiejętności cyfrowych w Polsce (2017 i 2020). Pomysłodawca, założyciel oraz administrator Facebookowej grupy wsparcia dla nauczycieli „Szkoła z Office 365”. Nauczyciel dyplomowany, konsultant w Ośrodku Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie (OEIiZK). Prowadzi szkolenia, warsztaty oraz konsultacje dla szkolnych administratorów, nauczycieli oraz kadry kierowniczej, których tematyką jest wykorzystanie usług chmurowych i nowych technologii w edukacji. Współautor podręcznika dla uczestników szkoleń z Office 365 oraz scenariusza szkoleń dla trenerów z wykorzystania usługi Microsoft Office 365 dla edukacji. Autor wielu publikacji w kwartalnikach edukacyjnych „Meritum” i „W cyfrowej szkole”. Od wielu lat jeden z organizatorów konferencji edukacyjnej „Majowe Mrozy w Warszawie”. Współorganizator cyklu specjalistycznych konferencji „Bezpieczeństwo informacyjne w szkole i placówce oświatowej” Pracował jako nauczyciel zajęć komputerowych oraz informatyki w szkole podstawowej, gimnazjum i liceum. Miał wystąpienia i prowadził warsztaty dotyczące bezpieczeństwa i ochrony danych osobowych. Współtworzył dwumiesięcznik oświatowy „Uczę Nowocześnie”. Posiada tytuły: Microsoft Innovative Educator Fellow, Microsoft Innovative Educator Master Trainer, Microsoft Innovative Educator Expert.

Tomasz Hodakowski

Menedżer ds. sektora edukacji w regionie EMEA, Intel

Obecnie odpowiada za sektor edukacji w regionie EMEA. W Intelu od 2004 roku, prowadził między innymi szereg projektów IT w branżach finansowej, sektora przedsiębiorstw i administracji. Odpowiadał za działania zmierzające do rozwoju rynku w obszarze administracji, edukacji i telekomunikacji w Polsce, krajach bałtyckich i na Bałkanach.

Wcześniej pracował w Hewlett-Packard Polska gdzie był odpowiedzialny min. za rozwój biznesu PC, oraz w Océ (obecnie Canon Group), gdzie odpowiadał za rynek przedsiębiorstw i usług.
Członek Rady Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji. Jest absolwentem wydziału elektrycznego Politechniki Wrocławskiej.

Sławomir Idaszak

Sławomir Idaszak jest inżynierem IT specjalizującym się w sieciach komputerowych. Z wykształcenia jest absolwentem Politechniki Poznańskiej. Ma 37 lat i od wielu lat działa w branży IT, zdobywając doświadczenie jako specjalista wdrażający technologie IT w edukacji.

Sławomir Idaszak jest pasjonatem technologii i patrzy na świat przez pryzmat inżynierii. Jego liczne zainteresowania sprawiają, że nigdy nie nudzi się w swojej pracy, która daje mu nieograniczone możliwości rozwoju.

Jako autor wielu systemów, Sławomir Idaszak hołduje zasadzie odwrotnej inżynierii w aspekcie badania zagadnienia. Dzięki tej metodzie tworzenia rozwiązań jest w stanie zbudować szyte na miarę systemy, które pozwalają na skuteczne rozwiązywanie otaczających nas problemów.

Inicjator i współtwórca rozwiązania Neonki.

Adam Jurkiewicz

haker edukacji, członek nieformalnej grupy SuperbelfrzyRP. Absolwent kursów Massachusetts Institute of Technology, Google IT Automation with Python oraz IBM Professional Data Science z języka programowania Python. Aktualnie nauczyciel informatyki w 78 Liceum Ogólnokształcącym i trener programowania Python w Comarch i InfoShare Academy.
Zdobywca wyróżnienia Szerokiego Porozumienia na Rzecz Umiejętności Cyfrowych Polsce w latach 2017, 2020 2021, członek zarządu Sekcji Informatyki Szkolnej przy Polskim Towarzystwie Informatycznym, ekspert sektorowej rady ds. kompetencji Informatyka.
Autor książki „Python 3. Projekty dla początkujących i pasjonatów” wydanej przez Helion Edukacja. Laureat II miejsca konkursu na Najlepszą Polską Książkę Informatyczną 2022 organizowanego przez Polskie Towarzystwo Informatyczne. Autor kursów języka Python dla projektu OSE IT-Szkoła – w zakresie szkoły podstawowej i szkoły ponadpodstawowej. Współautor treści z języka Python w projekcie E-Podręczniki do kształcenia ogólnego dla klas szkoły podstawowej oraz liceum/technikum. Współautor książki „Koduj w Pythonie – tworzymy grę przygodową” oraz publikacji „ENIGMA – Poznaj zagadkę Enigmy, tworząc grę przygodową w Pythonie” wydanych przez Fundację Rozwoju Edukacji Cyfrowej.

Zbigniew Karwasiński

Trener, konsultant ds. edukacji w Dziale Zaawansowanej Wizualizacji i Interakcji Poznańskiego Centrum Superkomputerowo–Sieciowego, specjalista ds. edukacji STEAM i kompetencji cyfrowych. Lider Zespołu Laboratorium Innowacyjnej Edukacji PCSS w Poznaniu.
 
Koordynator wielu projektów edukacyjnych w tym projektu AI for Youth w Polsce. Laureat wyróżnienia SPRUC Listy 100 osób szczególnie zasłużonych  w zakresie rozwijania kompetencji cyfrowych w Polsce 2022 i 2018. Współtwórca gry Scottie Go! i zestawu do nauki podstaw programowania BECREO. Współautor scenariuszy i projektów edukacyjnych w obszarze STEAM. Twórca bloga https://stemwszkole.pl. Dawny nauczyciel informatyki, fizyki i techniki.

Przemysław Kępiński

Specjalista ds. sprzedaży oraz Edukator w Eduko.

Praktyk od siedmiu lat zajmujący się wdrażaniem nowych rozwiązań edukacyjnych w całej Polsce.

Prowadzący prezentacje oraz szkolenia dla nauczycieli z zastosowania druku 3D oraz wykorzystania robotów edukacyjnych w szkole.

Fascynujący się robotyką i jej wykorzystaniem w praktyce.

Grażyna Koba – Migra Sp. z o.o.

Autorka ponad 100 publikacji z dziedziny edukacji informatycznej, w tym ponad 40 podręczników do przedmiotów informatycznych nauczanych na wszystkich etapach edukacyjnych (od pierwszej klasy szkoły podstawowej do ostatniej klasy szkoły ponadgimnazjalnej i ponadpodstawowej). Od ponad 20 lat jej podręczniki cieszą się dużym uznaniem wśród nauczycieli i uczniów w całej Polsce. Pierwszy podręcznik (wydany w 1999 roku) napisała dla uczniów gimnazjum, nowopowstałej wówczas szkoły pt. „Informatyka podstawowe tematy. Nie tylko dla gimnazjum”.

Z wykształcenia jest informatykiem (ukończyła Wydział Informatyki i Zarządzania na Politechnice Wrocławskiej). Wiele lat pracowała w szkole jako nauczyciel informatyki. Utworzyła, jedną z pierwszych w Polsce, autorskich klas informatycznych. Jej uczniowie zajmowali wysokie miejsca w olimpiadach krajowych i międzynarodowych. Była doradcą metodycznym i konsultantem informatyki. Uczestniczyła w pracach zespołów doradczych MEN w zakresie edukacji informatycznej.

Za twórcze inicjatywy i aktywny udział w rozwoju edukacji informatycznej w Polsce otrzymała nagrodę Towarzystwa Szkół Twórczych oraz Srebrny Krzyż Zasługi przyznany przez Prezydenta RP. W 2018 roku została wyróżniona przez Szerokie Porozumienie na Rzecz Umiejętności Cyfrowych i zaliczona do grona stu osób, które w wyróżniający sposób przyczyniły się do podnoszenia umiejętności cyfrowych w Polsce.

Lubi podróżować, przebywać nad morzem, tańczyć, czytać książki i malować.

Katarzyna Koba – Gołaszewska

Prezes wydawnictwa Migra. Od 2015 roku wspiera nauczycieli i uczniów, zajmując się edukacją informatyczną w Polsce. Tworzyła projekt dodatkowych zajęć dla uczniów wrocławskich szkół z programowania w językach Baltie i Scratch. Absolwentka III LO we Wrocławiu oraz Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.

Współautorka podręcznika „Informatyka 1-3. Podręcznik dla szkół ponadpodstawowych. Zakres podstawowy” wydanego przez wydawnictwo Migra w 2022 r.

W wolnym czasie trenuje pływanie w kategorii Masters.

Ewa Kołodziejczyk

Autorka i realizatorka programów szkoleniowo-rozwojowych skierowanych do oświaty, entuzjastka edukacji cyfrowej.

Specjalizuje się w tematyce związanej z wdrażaniem innowacyjnych metod nauczania oraz propagowaniu metodyki kształcenia zdalnego i hybrydowego.

W Microsoft wspiera rozwój rynku edukacji. Entuzjastka Minecraft Education. 

Dorota Madej

Z wykształcenia socjolog i manager kultury.

Doradca i trener w firmie Cortland, zajmująca się wdrażaniem rozwiązań edukacyjnych Apple w szkołach.

Od wielu lat prowadzi prezentacje oraz warsztaty dla nauczycieli i dyrekcji szkół, wspierając ich w zastosowaniu technologii w procesie dydaktycznym.

Edyta Madej

Trener Grupowy, Myślenia Wizualnego, Umiejętności Poznawczych i Mnemotechnik, a także Zarządzania Zmianą. Moderator i pasjonatka procesu Design Thinking, poszukiwania innowacji i kreatywnego szukania  rozwiązań. Facylitator, który wspiera efektywność pracy zespołów. Ponadto sketchnoter, Graphic Recorder, twórca prezentacji, materiałów edukacyjnych, informacyjnych, szkoleniowych (infografik, pigułek wiedzy, filmów whitebordowych, rysunków na strony www, do artykułów, ogłoszeń FB itp.), ilustracji do książki „Zwinnologia”.

W swojej pracy udawania, że komunikacja wizualna i myślenie wizualne ma szerokie zastosowanie zarówno w edukacji, zarządzaniu informacją, jak i w ułatwianiu zrozumienia procesów, poszukiwaniu rozwiązań, zapamiętywaniu. Z fascynacją odkrywa, że nie ma grupy wiekowej,  która nie czerpałaby z potencjału myślenia wizualnego. Potwierdza, jak myślenie wizualne wpływa na potencjał płynności komunikacji, zrozumienia procedur, procesy kreatywne, ale również wspomaga pracę zespołową i projektową.

Grażyna Michalska

Jestem absolwentką wydziału Matematyki i Informatyki Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Rok po ukończeniu studiów o specjalizacji nauczycielskiej rozpoczęłam pracę w Zespole Szkól w Bieganowie na stanowisku nauczyciela matematyki.
Od roku 2001 placówka stała się szkołą podstawową, a ja objęłam stanowisko administratora szkolnej pracowni komputerowej i zaczęłam dodatkowo uczyć informatyki i zajęć komputerowych.
Zawsze byłam otwarta na nowe technologie. W mojej karierze zawodowej, poprzedzającej pracę w szkole, szybko obstawiano mnie w zadaniach, które wymagały znajomości obsługi komputerów i innych narzędzi IT.

Aktualnie w pracy nauczyciela poszukuję różnych sposobów i metod na dotarcie do ucznia. Stale staram się rozwijać swoje umiejętności i podnosić kwalifikacje.

Chętnie sięgam po ciekawe aplikacje, gry dydaktyczne, projekty edukacyjne, konkursy. Wszystko po to, aby zachęcić uczniów do aktywności na zajęciach i zainteresować matematyką i informatyką.

Dokładam wszelkich starań, aby moje lekcje były ciekawe, a uczniowie nie tylko zdobyli konieczną wiedzę teoretyczną, ale również potrafili ją wykorzystać w kontekście praktycznym. Aktualnie nie wyobrażam sobie pracy nauczyciela bez komputera, monitora interaktywnego, kontaktu online z uczniem.

Jestem osobą, która odnajduje się w różnorodnych projektach i nie boi się wyzwań, a wyznaczone cele konsekwentnie realizuje.

Prywatnie jestem mamą dwóch córek, która łączy organizację życia domowego, spełniając się również zawodowo.

Marcin Pawlik

Pracownik, nauczyciel konsultant w OEIiZK w Warszawie. Autor i współautor projektów, programów i kursów blended learningowych oraz online.

W swojej pracy zawodowej zajmuje się postprodukcją montażem filmów również postprodukcją materiałów pokonferencyjnych jak i materiałów nagranych przez innych twórców. Dostosowuje je między innymi do publikacji w serwisie YouTube.

Prowadzi szkolenia z edycji, montażu filmu w programach:  Adobe Premiere, Blackmagic Design DaVinci Resolve oraz innym bezpłatnych aplikacjach. Prowadzi zajęcia z nagrywania jak i montażu wideo za pomocą smartfonów, tabletów itp. Zajmuje się szeroko pojętymi multimediami.

Organizuje, oraz prowadzi streamingi, transmisje online, webinary. Streamuje konferencje. W realizacji transmisji online korzysta z rozwiązań komercyjnych jak i często korzysta z rozwiązań bezpłatnych takich jak program OBS Studio.

Jest trenerem oraz praktykiem. Dysponuje bogatą wiedzą na temat tego jak stworzyć studio, tak zwanej  “kablologii”, jak prowadzić nagrania wykładów, konferencji w jaki sposób komunikować się z osobami nagrywanymi i na co zwrócić uwagę podczas nagrywania aby montaż materiału był mniej czasochłonny.

Poza pracą z filmem jest pasjonatem wykorzystywania usług chmurowych w edukacji. Zarówno Microsoft 365 jak i Google Workspace . Wykorzystuje w swojej pracy podczas prowadzenia szkoleń takie narzędzia jak Microsoft Teams, Google Meet, Zoom, YouTube. Był wieloletnim Administratorem Microsoft Office 365, obecnie stara się zarządzać chmurą Google Workspace w Ośrodku.

Andrzej Pietrzyk

Absolwent wydziału Matematyczno-Fizyczno-Technicznego Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Krakowie. Studiował na kierunku matematyka specjalność nauczycielska. Ukończył studia doktoranckie w Instytucie Matematyki Uniwersytetu Śląskiego. Od 22 lat pracuje jako nauczyciel matematyki. Najpierw w gimnazjum i szkole średniej. Później związany również na Akademią Techniczno Humanistyczne w Bielsku Białej gdzie prowadził ćwiczenia ze statystyki, matematyki finansowej, matematyki stosowanej. Obecnie związany głownie ze Szkołą Podstawową im. Janusza Korczaka w Górze gdzie pracuje jako nauczyciel i pełni obowiązki wicedyrektora, oraz Liceum Ogólnokształcącym im prof. Z. Religii w Gilowicach gdzie uczy matematyki. Od 13 lat pracuje codziennie na tablicach i monitorach interaktywnych (Interwrite, IqBoard, Quomo, IpBoard, Promethean) Od 10 lat pracuje z GeoGebrą której potencjał  w pełni wykorzystuje w  nauczaniu matematyki właśnie na urządzeniach dotykowych. Swoją wiedzą dzieli się z nauczycielami współpracując z WOM Bielsko. Uczestnik  międzynarodowego projektu „Wirtualna Przestrzeń Współpracy do Nauczania Przedmiotów Ścisłych”.

Autor artykułu : „THE ROLE OF VIRTUAL EXPERIMENTS IN TEACHING MATHEMATICS”  w Project Dissemination Volume: “Virtual Instruments and Tools in Sciences Education – Experiences and Perspectives”). 

Od trzech lat Ambasador Promethean w Polsce. Od roku lider tego program. Prowadzi również grupę “Dotykalscy-monitor w klasie” która łączy podobnych eduentuzjastów i fanów technologii dotykowej w edukacji.

Renata Rudnicka

Nauczyciel konsultant w Ośrodku Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie w Pracowni Dydaktyki Cyfrowej.

Nauczycielka Edukacji Wczesnoszkolnej w jednej z warszawskich szkół. Od wczesnych lat swojej kariery zawodowej związana z technologiami informacyjno – komunikacyjnymi. Pasjonatka nowych technologii i ich wykorzystania w praktyce. Od ponad 10 lat testuje TIK w edukacji, wspiera grupę nauczycielską w prowadzaniu technologii do edukacji i wykorzystywaniu różnych jej aspektów podczas zajęć szkolnych zarówno zdalnych jak i stacjonarnych. Mimo coraz bardziej otaczającej nas technologii nie zapomina jak ważny jest ruch, dlatego często w swoje zajęcia wprowadza rozluźniające przerywniki i propozycje zabaw ruchowych

Artur Rudnicki

Konsultant Microsoft dla Edukacji
Wicedyrektor w Zespole Szkół Technicznych im. Tadeusza Kościuszki w Radomiu. Nauczyciel przedmiotów informatycznych (systemy operacyjne, sieci komputerowe) w Zespole Szkół Technicznych im. Tadeusza Kościuszki w Radomiu, od 2003 roku zastępca dyrektora. Jest organizatorem cyklu ogólnopolskich konferencji dla dyrektorów szkół i nauczycieli na temat: „Nowoczesne technologie IT w cyfrowej szkoły i administracji publicznej”. Od 2005 roku szkolny lider w programie Microsoft dla Edukacji, gdzie szkoła uzyskała tytuł Microsoft Showcase School (szkoła została włączona do grona najbardziej innowacyjnych szkół z całego świata). Zdobył tytuł Microsoft Innovative Expert Educator Fellow oraz Master Trainer. Jest autorem komentarzy do rozwiązań publikowanych przez Centralną Komisję Egzaminacyjną w zawodzie technik informatyk. Posiada tytuł MCP (Microsoft Certified Specialist), MOS (Microsoft Office Specialist) oraz MCE (Microsoft Certified Educator). Pracuje i rozwija serwerowe rozwiązanie dla szkół, tzw. Cloud Collection.  Zainteresowania: mocna muzyka, sport (w szczególności piłka ręczna), nowe technologie.

Michał Ryba

Nauczyciel teoretycznych i praktycznych przedmiotów zawodowych. Od dwóch lat Microsoft Innovative Educator Expert. Specjalista z zakresu Office 365, oprogramowania do grafiki wektorowej i rastrowej Adobe oraz Corel oraz technologii druku 3D. Koordynator szkolnych projektów unijnych m.in. Centrum Mistrzostwa Informatycznego i Czasu Zawodowców bis.

„Jestem pozytywnie nastawiony do życia. Moją pasją są nowe technologie,
a szczególnie nowe technologie w edukacji. Korzystam z nich wraz z uczniami. zarówno podczas nauki zdalnej, jak i w codziennym życiu szkoły.”

Dariusz Stachecki

Nauczyciel dyplomowany. Absolwent UAM w Poznaniu. Dyrektor Szkoły Podstawowej nr 3 im. Feliksa Szołdrskiego w Nowym Tomyślu.
Apple Distinguished Educator (ADE) oraz Apple Professional Development Trainer (APD). Członek PTI. Egzaminator ECDL. Ekspert edukacji cyfrowej w PCSS. Microsoft Innovative Education Expert i Microsoft Innovative Educator Fellow. 
Informatyką w szkole zajmuje się od 1991 roku. Animator i propagator idei wykorzystania TIK w pracy szkoły. Prelegent wielu krajowych i międzynarodowych konferencji. Prowadzi szkolenia dla nauczycieli, opiekunów pracowni i administratorów szkolnych sieci komputerowych. Organizator ogólnopolskich konferencji KASSK (Konferencja Administratorów Szkolnych Sieci Komputerowych), „Technologie mobilne w edukacji” oraz „Programowanie w szkole”.
Inicjator wielu działań wdrażających technologię w edukacji, programów komputeryzacji szkół, tworzenia i rozbudowy szkolnych infrastruktur informatycznych.
Za szczególne zasługi dla oświaty i wychowania odznaczony w 2009 roku Medalem Komisji Edukacji Narodowej, w 2013 Brązowym Krzyżem Zasługi. Wyróżniony został trzykrotnie w 2017, 2021 i 2022 roku przez Szerokie Porozumienie na Rzecz Umiejętności Cyfrowych jako jedna ze stu osób w Polsce, które w sposób szczególny, swoją aktywnością przyczyniły się do rozwoju umiejętności cyfrowych. Członek społeczności innowacyjnych nauczycieli „Suberbelfrzy RP”, członek Zespołu ds. Strategii przy MEN (2014-2015). Członek Rady ds. Informatyzacji Edukacji (2012-2020). Członek zespołu ekspertów ds. kompetencji cyfrowych Rady Cyfryzacji. Za szczególne osiągnięcia w zakresie oświaty i wychowania otrzymał nagrodę Ministra Edukacji i Nauki.

Maciej Tyran

Dyrektor ds rozwoju rynku edukacyjnego w Advisor Sp. z o.o. S.k. ściśle związany z projektem Szkoła w Chmurze.
Poprzednio Prezes zarządu w firmie Ei System, współzałożyciel wydawnictwa edukacyjnego.
Od 1997 związany z rynkiem edukacyjnym, przez 17 lat pracował dla grupy wydawniczej PWN.
Prekursor rozwiązań internetowych dla edukacji. Doświadczony we wdrażaniu wielu nowoczesnych pomocy dydaktycznych , produktów dla biznesu oraz biura tłumaczeń.
Od 2020 roku spontanicznie: trener Office 365 dla edukacji.
W wolnym czasie biegacz, narciarz i nurek amator.

Norbert Wagner

Specjalista ds. IT oraz Edukator w EDUKO.

Od 2 lat wdraża nowe rozwiązania cyfrowe w firmie EDUKO.

Prowadzący prezentacje oraz szkolenia dla nauczycieli z zastosowania druku 3D oraz wykorzystania robotów edukacyjnych w szkole.

Fascynujący się drukiem 3D i jego wykorzystaniem, zwolennik masowego zastosowania AI w życiu codziennym.

Janusz S. Wierzbicki

Absolwent Politechniki Warszawskiej wydziału Elektroniki i Technik Informacyjnych. Od 1996 roku prowadzi zajęcia (nie tylko dla nauczycieli) m.in. w Ośrodku Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie. Prowadził również przedmioty Sieci i multimedia oraz Systemy operacyjne na Studium Podyplomowym Informatyki dla Nauczycieli, organizowanym przez OEIiZK wraz z Instytutem Informatyki Wydziału Matematyki, Informatyki i Mechaniki Uniwersytetu Warszawskiego. Autor serii podręczników Informatyka na czasie dla szkół ponadpodstawowych wydawnictwa Nowa Era. Trener w programie MIE oraz specjalista w programie APL.  
Współorganizator Ogólnopolskich Zjazdów dla Opiekunów Szkolnych Pracowni Internetowych w Mrozach, obecnie Majowych Mrozów w Warszawie – ogólnopolskiej konferencji dla nauczycieli zainteresowanych stosowaniem TIK w edukacji. Prelegent i wykładowca na wielu konferencjach i spotkaniach dotyczących wykorzystania nowych technologii w uczeniu się i nauczaniu.  
Współautor wielu materiałów dydaktycznych i scenariuszy zajęć – m.in. dla Opiekunów Szkolnych Pracowni Internetowych, programu Mistrzowie Kodowania, oraz elektronicznego podręcznika przygotowanego przez MEN.
Współtwórca i autor magazynu EduFakty – Uczę Nowocześnie, dwumiesięcznika o zastosowaniu nowych technologii w nauczaniu, w którym pełnił rolę zastępcy redaktora naczelnego.  
Członek Zespołu ds. strategii przy Ministrze Edukacji Narodowej w latach 2014-1015 oraz gość stały Rady ds. Informatyzacji Edukacji, w ramach której brał m.in. udział w pracach nad nową podstawą programową nauczania informatyki.
Za działalność na rzecz edukacji informatycznej otrzymał Medal Komisji Edukacji Narodowej (2007) oraz Brązowy Krzyż Zasługi (2011). Wyróżniony został również w 2017 roku przez Szerokie Porozumienie na Rzecz Umiejętności Cyfrowych jako jedna ze stu osób w Polsce, które w sposób szczególny, swoją aktywnością przyczyniły się do rozwoju umiejętności cyfrowych.

Autor serii Informatyka na czasie dla szkół ponadpodstawowych wydawnictwa Nowa Era – zdobywcy I. nagrody w konkursie PTI – Informatyczna Książka Roku 2021.

Konrad Wierzchowski

 

ekspert w dziedzinie systemów komputerowych i nowych technologii. Posiada ponad 10 letnie doświadczenia w branży IT, z czego 5 ostatnich lat w pracy z rynkiem edukacyjnym, pełniąc role Education Managera, gdzie zrealizował wiele projektów i szkoleń edukacyjnych. Współpracował z placówkami edukacyjnymi w całej Europie oraz wdrażał nowoczesne technologie do rynku edukacyjnego.

W Dell Technologies od dwóch lat wdraża program wsparcia edukacji Dell Edu 360 realizowany wspólnie z firmą Intel na terenie Centralnej i Wschodniej Europy.

Absolwent Akademii Wojsk Lądowych imienia generała Tadeusza Kościuszki we Wrocławiu. Prywatnie lubi polatać dronem oraz przeczytać dobrą książkę.

Marta Wysocka

 

certyfikowana trenerka, koordynatorka projektu cyfryzacji edukacji Miasta Koninia, nauczycielka informatyki w III LO w Koninie, entuzjastka nowych technologii, Microsoft Innovative Educator Expert, Microsoft Innovative Expert Educator Fellow. Koordynatorka wielu projektów – Al4Youth, Centrum Mistrzostwa Informatycznego, SWOI, eSzkoła Moja Wielkopolska, AI Schools, autorka scenariuszy zajęć z informatyki w wydawnictwie Nowa Era.

Skip to content